Laitoin makaronilaatikon uunin ja lähdettiin Simpun kanssa ulos miehen jäädessä nukkumaan; nousi aamulla Sirin kanssa, jotta minä sain nukkua. Kiersimme lähistön leikkipaikat, olennaisimpana neidin mielestä liukumäet joita lähistöllä on neljä.

Sain taas sydänhalvauksia kun Siri ei voi käyttää portaita, jos liukumäkeen pääsee vaikkapa nuoraverkkoa. Talvivaatteissa jopa keijuista tulee kömpelöitä tai ainakin kömpelömpiä. Huimapäätä tämä ei kuitenkaan haittaa. Viime hetkessä sain yhdestä mäestä napattua kiinni, kun neiti syöksyi alas pää edellä ymmärtämättä että mäen alle oli pakkautunut jäinen lumikasa. Siristä tämä oli kuitenkin yksilönvapauden rajoittamista ja hän ilmoitti taas suuttuvansa minulle ja huusi:" Älä kato mua, senkin mies!" Tuosta miehestä on jostain syystä tullut Simpulle haukkumasana, kuulekohan hän liikaa feminististä propagandaa vai onkohan tyttönä vain muuten hänestä mukavampaa?

Älä-komennot ovat tänään muutoinkin olleet listalla: "Älä naura mulle!", "Älä kysele mua!" (Pitäisi olla "älä kysele minulta"). "Älä nuole!" (koiralle, muut meistä eivät nuoleksi.)  

Mukava, rauhallinen päivä, epäilen kyllä tyyntä myrskyn edellä. Olen taatusti unohtanut jotain jonnekin, millä neiti saa aikaan mahdollisimman suurta tuhoa.